Cei care se afla in cautarea unui loc de munca si acceseaza diferite site-uri de specialitate, cu siguranta au vazut ca exista unele companii care cauta un copywriter, in timp ce alte companii cauta un content writer.
Multe persoane confunda un copywriter cu un content writer, altii folosesc acelasi termen pentru ambele locuri de munca. De mentionat insa este faptul ca exista unele diferente intre un copywriter si un content writer.
Intr-adevar, ambele activitati au la baza scrisul, de-asemenea de mentionat este faptul ca amandoi termeni pot sa constituie piatra de temelie unul pentru celalalt, dar cu toate acestea, un content writer este diferit de un copywriter.
Unul dintre ei are drept obiectiv vanzarea (copywriterul), in timp ce un content writer are rolul de a informa vizitatorul de pe site. Cei care isi doresc sa lucreze de acasa si aspira la o asemenea cariera, trebuie sa cunoasca diferentele dintre cele doua activitati.
Acest articol va prezinta cele mai importante diferente dintre activitatea unui copywriter, si activitatea unui content writer, pe care trebuie sa le aflati.
Ce face un content writer?
Un content writer este cel care se ocupa de redactarea articolelor care ulterior vor fi postate pe site-urile firmei Creative Grande SEO de exemplu, pe blog, in reviste sau pe retelele de socializare. Tot un content writer este cel care se ocupa de redactarea continutului pentru newslettere si pentru toate celelalte mijloace de comumicare.
Un content writer poate redacta textele cu scopul de a informa sau de a educa publicul care este interesat de un anumit subiect. Cu siguranta, chiar daca nu scrie texte scurte pentru vanzare, la fel ca si un copywriter (veti vedea mai jos in articol), si un content writer poate creste influenta si notorietatea unui brand, si poate determina vizitatorii de pe site sa devina clienti.
Tot content writerul este cel care se poate ocupa de interactiunea in scris cu cititorii, astfel incat compania pentru care lucreaza, sa aiba o relatie cat mai buna cu clientii.
Si pentru a intelege si mai exact ce face un scriitor de continut (content writer), ei bine, mentionam faptul ca acesta creaza continut informativ pentru blog sau publicatii online.
Ce face un copywriter?
Cu siguranta, acum trebuie sa aflati si ceea ce face un copywriter. Acesta se ocupa de scrierea de reclame de orice fel, iar scopul final in acest caz este vanzarea.
Un copywriter face urmatoarele lucruri:
- Naming – gaseste denumirea ideala pentru produse si servicii.
- Sloganuri – creaza sloganurile care contin esenta unui brand/produs.
- Headline-uri – titlurile care atrag atentia materialelor publicitare.
- Concepte creative – cel mai important mesaj al produsului sau al serviciului.
- Texte pentru afis, pliant, brosura, banner.
- Compune scrisori, dar si mail-uri de prezentare.
- Compune texte pentru radio si pentru spoturile TV.
Asadar, chiar daca termenii de copywriter si content writer sunt asemanator, ceea ce face fiecare dintre ei, este total diferit. Indiferent de job insa, trebuie ca atat ca si content writer cat si ca si copywriter, sa stii sa comunici, sa stii sa intelegi ce vrea clientul, si sa ii oferi ceea ce cauta.
De mentionat este faptul ca in ultimii ani, au aparut diferite astfel de locuri de munca atat pentru content writeri cat si pentru copywriteri in Romania, deci persoanele interesate de o asemenea cariera, cu siguranta isi vor gasi un job.